postmodular        

Universität Leipzig: Verteidigung von Stephan Sachse

Am 17. Juli 2018 hat Stephan Sachse sein Doktorat an der Universität Leipzig mit sehr gutem Erfolg bestanden.

Titel: Customer-centric Service Management Conceptualization and Evaluation of Consumer-induced Service Composition

“This work hypothesizes that a paradigm-shift enables consumer-driven service composition. Thus, the concept of customer-centricity is applied to service management. By letting the consumer describe himself, respectively his distinct needs and requirements, a better customer value is achieved than by traditional product-centric approaches. Unlike existing product-centric configuration tools, customer-centric configurators do not elicit product parameters. Instead, they rely on a structured description of customers’ intentions and values captured in a domain specific customer model. Consequently, the concept applies to a more abstract level of service categories instead of specific product instances. […] The findings of this thesis form the basis of a new form of customer interaction and enable new business models.”

Erstprüfer: Prof. Dr. Rainer Alt
Zweiprüfer: Prof. Dr. Gerhard M. Buurman

twitterlinkedintwitterlinkedin
Digitale HandlungsräumeFinancial EcosystemsSDFBUniversität LeipzigUniversität St. Gallen

Gerhard M. Buurman • 21. Juli 2018


Previous Post

Next Post

Schreibe einen Kommentar

Diese Website verwendet Akismet, um Spam zu reduzieren. Erfahre mehr darüber, wie deine Kommentardaten verarbeitet werden.

Durch die weitere Nutzung der Seite stimmen Sie der Verwendung von Cookies zu. Weitere Informationen

Die Cookie-Einstellungen auf dieser Website sind auf "Cookies zulassen" eingestellt, um das beste Surferlebnis zu ermöglichen. Wenn Sie diese Website ohne Änderung der Cookie-Einstellungen verwenden oder auf "Ich akzeptiere das!" klicken, erklären Sie sich damit einverstanden.

Schließen